Vi hjälper tandläkare med digital marknadsföring
Hej 👋🏼 Så roligt att just du har hittat hit
Moa - din klinikkonsult
Jag heter Moa och är grundare av Klinikkonsulten. Jag har klinisk erfarenhet, som tandsköterska, inom tandvård och vet hur viktigt det är att skapa förtroende och förståelse mellan kliniker och patienter. Med bakgrund som tandsköterska och marknadsförare har jag fått insikt i båda världarna och sett hur effektiv kommunikation kan förändra både patientupplevelser och klinikens verksamhet. Denna kunskap tar jag med mig in i varje projekt där jag strävar efter att förstå varje kliniks specifika behov och utveckla skräddarsydda lösningar som hjälper dig komma i mål.
Vår passion - Tandvård och kommunikation
På Klinikkonsulten drivs vi av en passion för tandvård och kommunikation. Vår erfarenhet av tandvård, teknik och marknadsföring skapar en djup förståelse för de unika utmaningar som tandvårdskliniker och företag i branschen möter. Genom att kombinera vår expertis med personligt engagemang, hjälper vi våra kunder att förbättra sin kommunikation, stärka sitt varumärke och nå ut till nya patienter.
Min bakgrund som tandsköterska
Sedan jag började min utbildning till tandsköterska 2014 har jag haft ett brinnande intresse för tandvård. Inom det kliniska arbetade jag mycket med pedodonti och profylax och de var inom de områden som jag valde att vidareutvecklas. En viktig upplevelse för mig var att få besöka Mun-H-center som är ett kunskapscenter i Göteborg. De är specialiserade på orofaciala hälsotillstånd och tar emot patienter med sällsynta medicinska och odontologiska diagnoser från hela Sverige.
Något som jag också tycker är väldigt roligt inom tandvård var att arbeta med broschyrer, kommunikation, IT och webb. Ett intresse som de flesta kliniker inte tycker är så roligt. Därav kom idéen till Klinikkonsulten, ett naturligt stöd för tandvårdskliniker – så att du kan fokusera på det du vill.
Gemenskap inom tandvård
2022 träffade jag Nina, som också är tandsköterska och en person som har kommit att bli väldigt betydelsefull i mitt liv. Vi delade båda uppfattningen att det saknas ett gemensamt nätverk för alla olika yrkesgrupper inom tandvård. Vi startade tillsammans upp Oh-Dent, ett initiativ för att motivera, inspirera och engagera alla olika yrkesgrupper inom tandvården. Yrkesnätverk består delvis av ett diskussionsforum men också olika evenemang och aktiviteter för alla inom tandvård. Våra ledord är gemenskap och positivitet.
Bidra till att förbättra patientkommuniaktionen
Genom mitt arbete med Oh-Dent och tidigare roller har jag haft glädjen att få möta många inspirerande kollegor inom tandvården. Dessa möten har stärkt min övertygelse om att det finns stor potential att utveckla hur vi kommunicerar och marknadsför tandvård idag. Kommunikation är en viktig del av patientvården – det handlar inte bara om att informera, utan om att bygga förtroende och underlätta förståelsen för behandlingar och munhälsa. Genom tydlig och engagerande kommunikation kan vi minska patienternas oro, stärka deras kunskap om tandvård och skapa en positiv upplevelse vid varje besök. Jag brinner för att bidra till
denna utveckling genom att erbjuda strategier för effektiv marknadsföring och digitala lösningar som bygger broar mellan tandvård och patienter